torsdag 12 maj 2011

Rapport: Uppgift 8 - tala i telefon

För att göra det hela lite mer spännande bestämde jag mig för att ringa och avboka min tandläkartid när jag befann mig på högskolebiblioteket. Har svårt att prata i telefon när andra är i närheten, så det kändes som en helt okej utmaning. På gruppterapin hade ledarna också bett mig att försöka dra ner tiden jag planerar samtalet på. Att planera ett samtal som varar max 2 minuter i ~4 timmar ökar bara nervositeten, så det skulle jag försöka komma ifrån.

Jag ringde nyss och hade faktiskt inte planerat alls mycket. Visste ungefär vad jag skulle säga och blev faktiskt knappt alls nervös. Det hade nog varit svårare om någon jag kände var i närheten, för då hade jag varit nervös över vad han/hon skulle säga efteråt. Men att det gick så lugnt som det faktiskt gjorde var en lättnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar