måndag 28 februari 2011

Rapport: Uppgift 1 - bostadsbolag

Ringde precis för att först fråga hur frekvent de uppdaterar hemsidan när det tillkommer nya lediga lägenheter. Frågade även om de hade hand om andrahandskontrakt, och om det finns någon slags lista man kan skriva upp sig på om man vill ställa sig i kö för lägenheter. Det gick ungefär som väntat; hemsidan uppdateras så fort en lägenhet sägs upp, andrahandskontrakt sköts helt av den som äger lägenheten, och vill man stå i kö gör man det genom deras hemsida.

Detta var inte alls lika jobbigt som jag först trott. Gäller bara att hålla sig lugn när man pratar så går det bra! Har även ringt fler samtal i veckan utöver de uppgifter jag fått. Biblioteket ringde jag igen för att höra om de hade en bok inne + för att reservera den. Sen ringde jag också en annan avdelning av Vuxenpsyk för att fråga om gruppterapi för folk med social fobi. Väntar på att de ska ringa upp mig nu.

Så.. bara jag kommer ihåg att hålla mig lugn när jag ringer går det ju bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar